Rolex-brändi – Sveitsin halu miehissä

Rolex-merkki
Kuva rolex.com

Joillekin se on omaisuuden mukavuutta, toisille hiljaista elämää, ehkä mainetta. Vain me itse tiedämme, mitä sana luksus on ja kuinka monta assosiaatiota se herättää. Mutta selvästi yksi brändi maailmassa on keksinyt tämän jännittävän lauseen. Rolex merkki se, mistä me täällä puhumme, merkitsee jokaiselle miehelle yhtä paljon kuin halua, eikä tämä ole liioittelua.

Miksi tämä nimi liittyy niin selvästi johonkin hyvin eliittiin?

Ovatko nämä pitkäaikaisia ​​markkinointiponnisteluja vai kenties tyypillistä miespuolista kiinnostusta johonkin, joka ei sovi kaikille? Vastaus – kuten itse kysymykseen – ei ole helppo, koska monet tekijät vaikuttivat menestykseen.

Minusta tuntuu, että Rolex-brändi on ennen kaikkea symboli kellonvalmistuksen historiassa. Poikkeuksellinen ja sankarillinen pioneeri, joka luotti ideoihinsa ja teknologioihinsa, jotka olivat epämallisia noille ajoille.

Vuonna 1926 tehtiin virstanpylväs kellojen historiassa, kun kello suljettiin vesi- ja pölytiiviiseen koteloon ja kutsuttiin Oysteriksi. Tietenkään kaikki eivät uskoneet, että tällainen innovaatio voitaisiin tuottaa, joten Rolex-brändi päätti käyttää sitä.

Rolex kellot
Kuva rolex.com Ensimmäinen vedenpitävä Oyster-kello

Vuosi ensimmäisen tuotannon jälkeen kello todistettiin täysin vedenpitäväksi nuoren Mercedes-uimarin nimeltä Gleitze avulla. 10 tuntia uskalias ui kanavassa tuotteen kanssa Rolex ja kello selvisi rohkeasta yrityksestä täydellisessä kunnossa.

Rolex
Kuva rolex.com Mercedes Gleitze onnistuneen testin aikana vedenpitävällä Rolex-kellolla

Siksi Rolex-brändi on edeltäjä ja todellinen gladiaattori, jonka harva muistaa nykyään!

Onnistunut yritys kellua kanavassa, yritys seurasi tätä impulssia. Sen markkinoinnissa esiteltiin kuuluisia urheilijoita ja vielä rohkeampia saavutuksia, tietysti kaikki taustalla Rolex-kelloilla.

Everestin yli lentämisen lisäksi keskitytään hetkeksi nopeusennätyksen rikkomiseen. Vuonna 1935 Sir Malcolm Campbell, yksi maailman nopeimmista kuljettajista, teki maanopeuden ennätyksen 300 mailia tunnissa eli noin 485 km/h Bonnevillen suolatasolla Utahissa.

Rolex-merkki

Kuten arvasit, hänellä oli yllään tämä sveitsiläinen eliittikello, ja Rolex-brändi juhli uutta menestystä.

Samanlaisia ​​menestyksiä oli monia muitakin, kuten ensimmäinen itsekelautuva Datejust-kello. Vuonna 1945 tämä oli jotain epätavallista ja hyvin innovatiivista. Nykyään Rolex-brändin on kilpailtava monien erittäin hyvien yritysten kanssa ollakseen olemassa.

Jos vain hyvin yksinkertaisesta syystä, Rolex-kellot eivät ole enää käsintehtyjä. Mitä monet asiantuntijat pitävät heikkoutena.

Tämä ei muuta sitä tosiasiaa, että Rolex-brändi on Reputation Instituten viimeisimpien tulosten mukaan maailman tunnetuin yritys.Heidän rankingissaan se sijoittui ensimmäiseksi kaupungissa, ja tämä on selvä merkki siitä, kuka jakaa kortit täällä.

Ihmiset rakastavat Rolexia sellaisena kuin se on, eikä mikään muutu sitä lähiaikoina.