Luksusta Z-sukupolven silmin. 10 suosituinta tuotemerkkiä Instagramissa

Berliini 3908953 1920
kuva: Pixabay

Tulevat trendit määräytyvät – elleivät jo ole – nuoret, ja yksi Z-sukupolven hyväksynnän tai paheksunnan määräävistä tekijöistä on sosiaalisen median vuorovaikutuksen määrä. Näin voimme helposti tarkistaa, mitkä merkit ovat suosituimpia nuorten keskuudessa. Tässä on 10 suosituinta tuotemerkkiä Instagramin seuraajien lukumäärän perusteella.

Instagramista on tullut yksi johtavista sosiaalisen median alustoista Facebookin, X:n (entinen Twitter) ja TikTokin rinnalla. Tämä on luultavasti eniten ns vaikuttajat, eli ihmiset, jotka houkuttelevat työllään muita käyttäjiä. Instagramissa vaikuttajat eivät vain ansaitse niin paljon, että he voivat pysyä omavaraisina ja unohtaa säännöllisen työn, vaan he voivat jopa ansaita omaisuuksia keräämällä satoja tuhansia dollareita yhdestä valokuvasta. Huomio on valuutta, jolla on korkein valuuttakurssi nykyään.

Mitkä luksusmerkit ovat suosituimpia nuoren sukupolven keskuudessa?

Yksittäisten merkkien markkinointiosastoille tämä on ollut selvää jo pitkään. Näin ollen kilpailevat yritykset kilpailevat markkinoiden lisäksi myös Internetissä ja taistelevat kuluttajien huomiosta. Näin he voivat tavoittaa myös nuorimmat sukupolvet, sillä nuoret ovat aktiivisimpia sosiaalisessa mediassa. Katsomalla kuuluisien luksusmerkkien profiilien seuraajatilastoja voimme helposti tarkistaa, mitkä ovat suosituimpia Z-sukupolven keskuudessa. Tässä on sijoitus:

#1 Chanel (59,4 miljoonaa seuraajaa)

Chanel on ykkössijalla syystä. Yrityksen markkinointiosasto onnistui luomaan Instagram-profiilillaan vaikutelman fyysisestä putiikista, jossa alustan käyttäjät voivat tuntea olonsa melkein kuin shoppailemaan – ja siitä on juuri kysymys.

Chanel 6389417 640
kuva: Pixabay

#2 Louis Vuitton (55 miljoonaa seuraajaa)

Louis Vuitton ei seuraa trendejä, Louis Vuitton asettaa ne! Joten hän yrittää saada yhteyttä nuoreen sukupolveen sosiaalisessa mediassa ja ilmeisesti tekee sen hyvin. LV:n Insta-profiilia seuraa 55 miljoonaa käyttäjää. Kuten muutkin brändit, Louis Vuitton tekee yhteistyötä vaikuttajien kanssa, jotka lisäävät entisestään luksusteollisuuden jättiläisen profiilin hullua ulottuvuutta.

Tasku 950930 1280
kuva: Pixabay

#3 Gucci (52,7 miljoonaa seuraajaa)

Ei yllätys. Viime vuosina Gucci on ollut kiistaton ilmiö aikuisuuteen tulevien sukupolvien keskuudessa. Gucci-laukut ja -vyöt ovat olleet ja ovat edelleen arvostuksen synonyymejä, ainakin Z-sukupolven keskuudessa. Brändin poikkeuksellinen suosio sosiaalisessa mediassa vain vahvistaa sen asemaa. On outoa, että Gucci oli vasta kolmannella sijalla.

Kahvi 1497607 1280
kuva: Pixabay

#4 Dior (45,5 miljoonaa seuraajaa)

Diorin Instagram-profiili ei koske vain markkinointia ja promootiota, vaan myös… koulutusta. Brändi esittelee korkealaatuisia valokuvia sekoittaen visuaalisia kokemuksia tarinankerrontaan sekä vaikuttajien ja julkkisten virikkeitä. Mutta se ei ole kaikki. Dior ei myöskään epäröi näyttää, kuinka trendejä luodaan kulissien takana, tarjoten kulissien taakse katsauksia suunnitteluprosessiin ja monimutkaiseen käsityötaitoon.

Rannekello 6729922 1280
kuva: Pixabay

#5 Prada (33,3 miljoonaa seuraajaa)

“The Devil Wears Prada” ja Generation Z – tässä yhteydessä – eivät epäröisi allekirjoittaa sopimusta. Monumentaalit 33 miljoonaa seuraajaa osoittavat, että Prada tulee olemaan muotijätti pitkään.

Kengät 6573229 1280
kuva: Pixabay

Loput paikat olivat:

#6 Dolce & Gabbana (30,8 miljoonaa seuraajaa)

#7 Versace (30 miljoonaa)

#8 Fendi (21,2 miljoonaa seuraajaa)

#9 Emporio Armani (20,2 miljoonaa seuraajaa)

#10 Burberry (20,1 miljoonaa seuraajaa)