Louis Vuitton -brändin historia
Louis Vuitton on brändi, jota pidetään tällä hetkellä yhtenä arvostetuimmista, tunnistetuimmista ja ajattomaan ylellisyyteen tunnistetuimmista. LV-kirjaimilla varustettu tavaramerkki on haluttu ja erittäin haluttu esine lähes kaikissa maailman maissa. Valtavan ja jatkuvan suosionsa ansiostaLouis Vuitton -merkkise on myös yksi väärennetyimmistä maailmassa.
Mikä oli Louis Vuitton -brändin historian alku?
Jokaisella tarinalla on alku: Louis Vuitton -tuotteet tulivat markkinoille vuonna 1854. Aluksi brändi yhdistettiin vain ruskeiden käsilaukkujen valmistukseen, joissa oli kultaiset nimikirjaimet LV, mutta ajan myötä se vahvistui ja laajensi valikoimaa.
Brändin perustaja oli Louis Vuitton, jolla oli mahdollisuus hioa ainutlaatuista käsityötaitojaan Monsieur Marechalin tehtaalla Pariisissa.
Siellä hän alun perin käsitteli pakkaamista, ja vuonna 1854 hän avasi oman paikan, joka tarjosi hovivaatteiden pakkaamista arkuihin (suosittu suuntaus 1800-luvulla). Silloin hän alkoi kokeilla ja suunnitella matkalaukkuja ja -laukkuja. Hän erikoistui jo silloin muotiin.
Louis Vuitton ja ensimmäinen laukku toisin kuin mikään muu
Vuosi 1858 toi todellisen läpimurron muodissa. Silloin Louis Vuitton julkaisi innovatiivisen suorakaiteen muotoisen matkalaukun, joka oli valmistettu kevyemmästä materiaalista – hajuton kangas ylitti nahkaisen tavaratilan ja siitä tuli uuden laadun indikaattori.
Louis Vuittonin voima kasvoi nopeasti – brändin perustajan perintö ei tuhlannut sen potentiaalia.Vuonna 1892 Loius Vuitton -yhtiön johto joutui hänen pojalleen Georgesille.
Se oli kuuluisan suunnittelijan jälkeläinen, joka laajensi luksustuotteiden vastaanottajien joukkoa ja avasi ensimmäisen myymälän Lontooseen. Siitä lähtien sijainti Oxford Streetillä mahdollisti brändin laajan laajentumisen ympäri maailmaa.
Louis Vuitton kuuluisalla Monogram Canvas -logolla
Brändin suuri suosio ympäri maailmaa johti nopeasti väärennösyrityksiin, mistä syystä Georges Vuittonin idea suunnitella erityinen logo. Lisäksi kuuluisan brändin perustajan jälkeläinen kehitti myös erityisen yhdistelmälukon matkalaukuille ja esitteli ensimmäisen Louis Vuitton -pehmeän laukun.
Loius Vuitton -brändin teho kolmannessa sukupolvessa
Vuosi 1914 ja myymälän avaaminen Champs Elysées’llä Pariisissa vahvistivat entisestään brändin asemaa maailmassa. Loius Vuittonin allekirjoittamat ylelliset laukut ja matkalaukut eivät todennäköisesti koskaan mene pois muodista. Tämä on eleganssia, jota vain todelliset kauneuden asiantuntijat voivat omistaa
Jätä kommentti