lamborghini-tuotemerkin historia
Kuva .trendhunter.com

On jo pitkään tiedetty, että nykyaikainen käsitys sanasta “luksus” urheilukategoriassa on nopeat autot ja yhtä nopeat naiset. Lamborghini-brändin historia, ylä- ja alamäkiä – tämä on todellinen unelma vallasta. Ja miten yksi maailman ylellisimmistä automerkeistä syntyi?

Lähteet osoittavat, että ellei autoteollisuuden alkumaailmassa tapahtuisi kahden tärkeän persoonallisuuden terävää mielipiteiden vaihtoa, nykyään erilaistumisen alalla olisi tietty puute. autoja maailmassa. Onneksi kuuluisat Ferrucci Lamborghini ja Enzo Ferrari tapasivat ja riitelivät.

Lamborghini, todellisen brändin historia…

Ja kaikki siksi, että entinen oli tyytymätön Ferrari-nimellä varustettuun autoon, mikä sai hänet kyseenalaistamaan valmistajan ammattitaitoa. Hän päätti näyttää Ferrarille kuinka rakentaa todellisia urheiluaarteita ja siitä Lamborghinin brändin historia alkoi…

lamborghini-auton historiaa
Kuva: http://www.thisismoney.co.uk

Oletetaan, että vuonna 1963 alkoi merkin olemassaolo yleensä, ja vuonna 1966 maailmalle esitelty Miura-malli teki italialaisen valmistajan autojen tuotannosta kuuluisan. Tämä malli tuli tunnetuksi paitsi keskitetysti asennetusta V12-moottoristaan, myös poikkeuksellisen kauniista rungosta, jonka Marcello Gandini on taitavasti suunnitellut.

Lamborghini, merkin historia todellisille autoalan harrastajille

luksus lamborghini
Kuva: http://insidelane.co.uk

Kuten jokaisessa suuressa tarinassa, taloudellisia ongelmia ilmaantui ajan myötä, ja suurin osa osakkeista myytiin vuonna 1972, mutta omistaja vaihtui täysin kaksi vuotta myöhemmin. Sveitsiläiset kauppiaat: Georges Rosetti ja Rene Leimer eivät myöskään selviytyneet taloudellisesta romahduksesta, joka johti brändin konkurssiin vuonna 1978.

Lamborghini, merkin historia ja sen käännekohta tapahtuivat suunniteltaessa yhtä maailman kauneimmista urheiluautoista.

Läpimurtovuosi oli 1987, jolloin merkki joutui Chrysler-konsernin hoitoon. Tuolloin 3 vuoden intensiivisen suunnittelun ja teknisen työn tuloksena maailman nopeimmaksi autoksi tunnistettu Diablo-malli lanseerattiin vuonna 1990.

lamborghinin tositarina
Kuva: http://www.austinmotorscene.com

Nykyään Lamborghini-brändin omistaja on Audi AG, ja merkin historiaa luodaan jatkuvasti uudelleen. Ajan kuluminen ei ole haitannut sen suosiota tai arvovaltaa, mikä parasta – se on jopa vahvistanut niitä, minkä voivat vahvistaa tämän merkin todelliset harrastajat.

ylellinen lambo auto

Tästä autosta voi puhua paljon, kiistellä ja vaihtaa mielipiteitä, mutta yksi asia on varma – Lamborghini herättää suuren halun!

Tallentaa

Tallentaa