Käyntikorttikoteloiden käyttökulttuuri
Liiketoiminnan etiketti on puhdas savoir-vivre ihmissuhteet, joilla on yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Käyntikorttien käyttökulttuuri juontaa juurensa 1400-luvulle, jolloin ensimmäiset käsintehdyt käyntikortit ilmestyivät. Euroopassa käyntikorteista tuli suosittuja nykyaikana, Ranskassa Ludvig XIV:n hallituskaudella, missä ne olivat aristokratian ominaisuus.
Käyntikorttien ja käyntikorttipidikkeiden käyttö on bisneskulttuuria, joka on laaja käsite, joka liittyy ihmisen käyttäytymiseen yritystilanteissa. Nykyään se on osa liiketoiminnan edistämistä. Se kattaa sosiaalisen elämän periaatteet ja asianmukaisen käytöksen sekä näiden periaatteiden soveltamisen laajasti ymmärretyssä työelämässä.
Käyntikorttien vaihdon etiketti
Käyntikorttien vaihdon taito on tietoisuutta sekä kulttuurieroista että markkinoiden tavoista, joilla haluamme edistää liiketoimintaamme. Heihin tutustuminen helpottaa varmasti kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä liikkumista. Ne ajatellen valitsemme sopivan viestintätyylin, joka voi muuttua riippuen siitä, kenen kanssa keskustelemme. Käyntikorttipidikkeiden käyttö on tyylikäs brändinrakennustyökalu ja osatekijä hyvän ensivaikutelman tekemisessä vastaanottajassa käyntikorttia luovutettaessa.
Liikeetiketti sisältää kolme tapaa kertoa, milloin käyntikortti tulee jakaa:
– kokouksen alussa
– kokouksen aikana,
-kokouksen päätteeksi.
Mitä tulee huomioida käyntikorttien vaihdossa:
- Jaamme käyntikortin luettavalla tavalla, jotta vastaanottaja voi lukea sen oikein.
- Emme pyydä lisätietoa, jota ei ole käyntikortissa, tiedon puute, kun antaja ei tarjoudu täydentämään sitä, ei ole hyvällä äänellä.
- Emme jaa käyntikortteja korkea-arvoiselle henkilölle, vaan odotamme ennakkotapausta.
- Pidättäydymme kommentoimasta, vaikka olisimme saaneet mielestämme erittäin epämiellyttävän käyntikortin.
- Harkitus on tärkeää käyntikorttien vaihdossa, sillä se ei ole näyttäviä eleitä vaativaa toimintaa, vaan kiitosta ja huomiota. Osoitamme kunnioitusta meille käyntikortin antavaa keskustelukumppania kohtaan katsomalla korttia lyhyesti ja asettamalla sen sitten käyntikorttikoteloon.
- Joissakin kulttuureissa käyntikorttien antaminen on rituaali. Aasiassa eleganttien pahvilaatikoiden vaihto on erityisen tärkeää. Heidän kulttuurissaan on tärkeää antaa ja vastaanottaa käyntikortti kahdessa kädessä yhdistettynä jouseen.
- Jos saat yksinkertaisen, klassisen käyntikortin, jossa ei ole kattavaa tietoa tai mainoslauseita, hyvä tapa muistaa se on liittää käsin kirjoitettuja muistiinpanoja henkilöstä ja sen edustamasta laitoksesta ennen kuin laitat vastaanotetut kortit käyntikorttikoteloon.
- Emme esittele tai vaihda käyntikortteja pöydässä syödessämme, jos tapaaminen tapahtuu virvokkeiden kera, aperitiivi on hyvä hetki.
- Käyntikortin haltija on erittäin tärkeä osa arvovaltaa ja imagosta välittämistä liikekumppaneitaan kunnioittavana ihmisenä. Käyntikorttitelinettä on kahta tyyppiä: pieni kotelo omille käyntikorteille ja “kirja”-versio muilta saaduille käyntikorteille. Ensimmäinen on erityisen hyödyllinen, koska voimme kuljettaa sitä mukanamme, jolloin voimme suojata käyntikortteja vaurioilta ja lisäksi niitä on aina varastossa.
- Jos kokouksen aikana säilytämme tilapäisesti sellaisia käyntikortin pidike muilta saatuja käyntikortteja, laita ne heti tapaamisen jälkeen sopivaan paikkaan, koska saatamme altistaa itsemme riskille antaa ne omaksemme seuraavalla kerralla.
Käyntikorttien ja käyntikorttikoteloiden historiaa
1400-luvun Kiinassa käyntikortit kalligrafoitiin silkki- tai riisipaperille. Niiden jakamisen alkuaikoina keskiaikaiset virkamiehet olivat velvollisia käyttämään paperilaatikoita, joissa oli heidän tietonsa. Käyntikorttien historia Euroopassa luultavasti se alkaa siitä, että merimatkaaja Marco Polo toi idean tähän tapaan, josta tuli yhä suositumpi Ranskassa ja Italiassa.
Aluksi niitä käytettiin aristokraattisissa piireissä käyntikortteina ja vierailustasi ilmoittamiseen lähettämällä sanansaattaja käyntikortilla. Saapuessaan naisen oli pakko luovuttaa käyntikorttinsa emännälle.
Käyntikortit tehtiin valkoiselle pahville, joihin etu- ja sukunimi kirjoitettiin käsin ja usein koristeltu taiteilijalta tilatulla piirroksella tai muulla grafiikalla. Käyntikortin tekeminen valokuvalla oli kallista. Hän oli valokuvallisten käyntikorttien pioneeri Ranskassa André Adolphe Eugène Disdéri. Myös käyntikorttien tekemisen historia liittyy painamiseen. Saksassa 1700-luvulla käyntikortteja luotiin eri tekniikoilla:
-offset
– kromolitografia
-puupiirros
– litografia
-valokuvaus
Mainonnan käyntikortit otettiin käyttöön 1800-luvun lopulla Yhdysvalloissa ja sitten käyntikortin käytön markkinoinnista tuli entistä tärkeämpi. Katso mitä kaupalla on tarjota tässä suhteessa Luksustuotteet.
Yritystarvikkeet
Urakoitsijasta tehty ensivaikutelma ratkaisee usein kaupan onnistumisen, minkä vuoksi läsnäolo yritysmaailmassa on niin tärkeää. Käyntikorttikoteloista ja käyntikorteista alkaen toimistotarvikkeet ja nauti vivre. Ammattitoimisto on monitoimitila, jonka tulee olla yhtä aikaa edustava ja toimiva. Kun valitset esineitä toimistoon, sinun tulee kiinnittää huomiota viestin johdonmukaisuuteen, jonka haluat välittää kuvasi elementtien avulla.
Liiketoimintojen käyttö perustuu käyntikortin antamiseen urakoitsijalle, joka sisältää yhteystiedot ja muodostaa imagomme. Nykyään liiketoiminnat ovat näiden laatikoiden pääasiallinen käyttötarkoitus luoda brändiä ja liikesuhteita. Käyntikorttien vaihtamisen taito vaatii herkkyyttä ja yksilöllistä lähestymistapaa ja riippuu tilanteesta. On vaikea olettaa, että mikä tahansa hetki olisi täysin sopimaton, mutta sitä kannattaa harkita, jotta se ei tee vääryyttä.
Lisäetu ulkonäön kannalta on, että ne on valittu oikein liiketoiminnan elementtejä, kuten kannettava käyntikorttiteline, joka on hyödyllinen liiketapaamisissa, ja toimistolaitteet, jotka sopivat harjoittamamme liiketoimintaan. Mukana myös yritystarvikkeet loistava lahjaidea ihmisille, jotka ovat mukana liiketoiminnassa ja haluavat luoda imagoaan tehokkaasti.
Jätä kommentti