Jared Carver on Conversen uusi SEO
Ikonisista kumilenkkareistaan tunnettu yritys ei esittelyjä kaipaa. Converse on nykyään vakiintunut ja hyvämaineinen brändi jalkineteollisuudessa, joka tarjoaa laajan valikoiman tennareita, jotka vastaavat asiakkaidensa tarpeisiin. Malli Converse Chuck Taylor All Star varmasti muodostaa rennon ja urheilullisen tyylin symboli. Sitä rakastetaan erottuvasta muotoilustaan, jossa on kumikärki ja kangaspäällinen. Brändi jatkaa toimintansa laajentamista ja muuttuu jatkuvasti pysyäkseen kuluttajan tahdissa. Yksi näistä muutoksista on uuden perustaminen puheenjohtaja ja pääjohtaja Keskustele. Eikä ole sattumaa, että hänestä tulee sellainen Jared Carver.
“Nämä muutokset antavat meille mahdollisuuden tehostaa keskittymistämme tuotteiden, brändien ja markkinoiden tarinankerrontaan, kaivamalla syvällisiä kuluttajien näkemyksiä läpimurtoinnovaatioiden ja sitoutumisen aikaansaamiseksi samalla kun rakennamme pitkän aikavälin kasvua ja kannattavuutta”, Niken toimitusjohtaja sanoi lausunnossaan viimeisimmistä johtajuuden muutoksista.
Päätös etukäteen
Ei se ole mikään salaisuus Vuodesta 2003 lähtien Converse on ollut Niken tytäryhtiö. Ja vaikka se toimii erillisenä tuotemerkkinä, se hyötyy kuulumisesta Nike-perheeseen. Tämä on tukea resurssien, jakelun ja maailmanlaajuisen kattavuuden osalta. Tämän kumppanuuden ansiosta Converse voi hyödyntää Niken asiantuntemusta ja mittakaavaa säilyttäen samalla sen selkeän identiteetin ja perinnön jalkineteollisuudessa. Siksi Nike päätti muuttaa nykyistä johtoa yrityksen johdon laajemman uudelleenjärjestelyn mukaisesti.
Jared Carver korvaa Scott Uzellin, joka liittyy Niken varatoimitusjohtajaksi/pääjohtajaksi Pohjois-Amerikasta. Uudessa tehtävässään hän raportoi suoraan Niken puheenjohtajalle ja toimitusjohtajalle John Donahoelle. Muutto tapahtuu keskellä Niken ylimmän johdon siirtoja. Sitä edelsi ilmoitus Sarah Mensahista Jordan Brandin ensimmäiseksi naispresidentiksi. Mensah toimi aiemmin Niken varapuheenjohtajana/pääjohtajana Pohjois-Amerikan alueella, minkä vuoksi Uzzell siirtyi vanhaan rooliinsa.
Jared Carver – oikea henkilö oikeaan rooliin
Vaikka muutokset vaikuttavat äkillisiltä ja hieman kaoottisilta, tuleva toimitusjohtaja on henkilö, joka on kiivennyt uraportaita vuosia. Nimittämisensä aikaan Jared Carver oli ollut Conversessa yli 12 vuotta. Yhtiön rakenteissa hän toimi aiemmin Global Digital Directin varatoimitusjohtajana/pääjohtajana; strategiajohtaja sekä strategia- ja liiketoiminnan kehitysjohtaja Conversen Euroopan pääkonttorissa.
” Carver on kuluttajakeskeinen johtaja, joka tuo Converseen yli vuosikymmenen johtajuuden. Viimeiset neljä vuotta hän on toiminut varatoimitusjohtajana/pääjohtajana Conversessa Pohjois-Amerikassa avasi vahvan kasvun brändin suurimmalla maantieteellisellä alueella “- kirjoittaa Nike lehdistötiedotteessa.
Mielenkiintoista on, että Converse on viime vuosina keskittynyt edelleen asemansa vahvistamiseen Pohjois-Amerikan markkinoilla. Brändi toteutti markkinointikampanjoita, yhteistyötä vaikuttajien ja julkkisten kanssa sekä tuoteinnovaatioita asiakkaiden houkuttelemiseksi ja pitämiseksi. Näiden toimintojen ansiosta yrityksellä on nyt merkittävä vähittäiskaupan jalanjälki Pohjois-Amerikassa. Sen tuotteita on saatavilla useissa myyntipisteissä, mukaan lukien sen omat myymälöitä, tavarataloja, jalkineita erikoisliikkeitä ja verkkoalustoja. Chuck Taylor All Star -kokoelman tennarit ovat myös erittäin suosittuja tällä alueella.
Meidän tulisi toistaiseksi pidättäytyä arvioimasta johdon muutosta. Tästä huolimatta kaikki viittaa siihen, että Jared Carver löytää tiensä Conversen rakenteisiin ilman ongelmia. Hänen aikaisemmat saavutuksensa yrityksen nimissä osoittavat hänen sitoutumisensa brändin hyvään maineeseen ja sen tulevaan kehittämiseen.
Jätä kommentti