“Dior Cruise” 2024 – matkalla Meksikoon
Dior, yhtenä maailman tunnetuimmista muotimerkeistä, esittelee mallistojaan usein muotinäytösten ja ns. muotiviikkojen aikana. Siitä huolimatta he järjestävät myös erikoistapahtumia, kuten lomavenenäytöksiä, joissa heidän suunnitteluaan voi nähdä. Ja kuten käy ilmi, tällainen risteily lähestyy kovaa vauhtia. Muotitalo esitteli kokoelmansa “Dior Cruise” 2024 tulee esille Mexico City 20 toukokuuta. Emme vielä tiedä tarkkaa sijaintia.
Perinteen jatkoa
Jokainen, jolla on ollut mahdollisuus syventyä brändin toimintaan, tietää, että sen taiteellinen johtaja Maria Grazia Chiuri yhdistää luomisessaan muodin kulttuuriin ja taiteeseen. Itse asiassa hän on ollut brändin mukana vuodesta 2016 lähtien. Heidän kokoelmissaan Chiuri viittaa usein eri alueiden ja kansojen historiaan, perinteisiin ja kulttuuriin. Hän käsittelee usein myös sosiaalisia kysymyksiä, kuten sukupuolten tasa-arvoa, feminismiä ja monimuotoisuutta. Hänen Diorille suunnatut mallistonsa heijastavat hänen vahvaa uskoaan ja ovat tietysti keränneet muotikriitikkojen ja brändin kannattajien tunnustusta jo vuosia.
Lähde: vogue.co.uk
Vietyämme hänen kokoelmansa risteilylle Marrakechiin, Ateenaan ja Sevillaan, meillä oli mahdollisuus nähdä Dior-esitys Mumbaissa viime syksynä. Se järjestettiin yhteistyössä Chanakya, Mumbain ateljee ja käsityökoulu naisille. Sen aikana epätavallista Intialainen kirjonta ne mukautettiin Diorin eksklusiiviseen tyyliin. Tänä vuonna muotoilija jatkaa perinnetään tehdä yhteistyötä paikallisten käsityöläisten kanssa.
“Dior Cruise” – Meksiko ei ole enää vain ajatuksissani
Osoittautuu kuitenkin, että tämän vuoden tapahtuma ei ole muotitalon ensimmäinen kosketus tähän Latinalaisen Amerikan maahan. Kevään 2019 “Dior Cruise” -mallistosta, joka esiteltiin ranskalaisessa Chantillyn kaupungissa, suunnittelija etsi inspiraatiota “escaramuzas” – perinteiset meksikolaiset naiset hevosilla. “Minua kiehtovinta escaramuzoissa on se, että he harrastavat urheilua, jonka uskotaan yleisesti olevan “machon” alaa, ja he tekevät sen pukeutuneena perinteisiin, poikkeuksellisen kauniisiin ja naisellisiin mekoihin” – nämä ovat Chiurin itsensä sanat.
Siksi hänen mallinsa ilmestyivät Chateau de Chantillyyn pukeutuen eri tavoin koristeltuihin ja muunneltuihin versioihin näistä mekoista. Analysoidessaan meksikolaisten amatsonien vaatteita luova johtaja sukelsi hieman syvemmälle historiaan. Hän opiskeli myös tyyliäadelitas– naissotilaat taistelivat Meksikon vallankumouksen aikana 1910-1920. Nämä naiset tunnettiin intohimo punaisiin huuliin, massiivisiin hopeakoruihin ja tilaviin, kirjailtuihin hameisiin.
Matkailubuumi
Mielenkiintoinen näkökohta valittaessa epätavallisia kohteita brändinäytöksiin on itse paikan mainostaminen. Dior-näytökset ovat muotimaailman suuria tapahtumia, joihin osallistuu suunnittelijoita, muotitoimittajia ja julkkiksia kaikkialta maailmasta. Tällaisen tapahtuman järjestäminen herättää luonnollisesti mediahuomiota, mikä osaltaan lisää matkailutulojen mahdollista kasvua. Tämä näyttää olevan tämäntyyppisten projektien lisäetu, ja nykyinen taiteellinen johtaja on siitä täysin tietoinen.
“Maria Grazia Chiurille jokainen risteilykokoelma on kuin unelmakartta, juhla maailman taidoista ja kulttuureista. Tätä ainutlaatuista esitystä varten, joka esitetään Mexico Cityssä,talo haluaa osoittaa kunnioitusta meksikolaisen perinnön loistolle. Näiden jännittävien dialogien kautta luova johtaja korostaa joitakin tämän maan symbolisia hahmoja ja luovuutta, joka on ollut Diorin sydäntä lähellä talon perustamisesta vuonna 1947, muotitalo sanoi virallisessa lausunnossaan.
Jätä kommentti