Chanel tukee elokuvateollisuutta
Chanel-brändi, luokan ja eleganssin ikoni vuosia, ei vain hallitse muodin maailmaa, vaan sillä on myös keskeinen rooli taiteen tukejana. Tässä hengessä hän jatkaa elokuvateollisuuden tukemista osallistumalla Museum of Modern Artin (MoMA) tapahtumiin. Vaikka MoMA:n vuotuinen elokuvaetu peruttiin lakkojen vuoksi, Chanel tukee elokuvateollisuutta, auttaa elokuva-aloitteiden toteuttamisessa. Brändi siirsi huomionsa “The Contenders” -ohjelmaan, joka on tarjonnut yleisölle jännittäviä elokuvaesityksiä 16 vuoden ajan.
Näyttelijät kertoivat tarpeeksi
Aiemmin mainittu SAG-AFTRA on ammattiliitto, joka edustaa näyttelijöitä, jälkiäänitaiteilijoita, juontajia, tanssijoita ja muita viihdealan ammattilaisia Yhdysvalloissa. Tämä lyhenne viittaa kahteen aiemmin erilliseen organisaatioon – Screen Actors Guild ja American Federation of Television and Radio Artists.
Elokuvateollisuuden pysähtymisen aiheutti käsikirjoittajien ja näyttelijöiden lakko, joka alkoi 14. heinäkuuta tänä vuonna. Näyttelijät päättivät mennä lakkoon, koska he haluavat korkeampia palkkoja, ja He vaativat tekoälyn käyttöön liittyviä takeita teollisuudessa. He eivät halua, että heidän ruumiiaan tai kasvojaan skannataan ja sitten muutetaan millään tavalla elokuvan tarkoituksiin. Yhteensä elokuva- ja tv-tuotannon pysähtyneisyys on kestänyt puoli vuotta. Toistaiseksi pisin näyttelijöiden lakko televisiota ja elokuvastudioita vastaan tapahtui vuonna 1980 ja kesti 95 päivää. Se päättyi vain viikko sitten ja kesti 118 päivää.
Mitä neuvoteltiin? Osana sopimusta APMTP:n tuottajaliitto hyväksyi järjestelyt palkankorotuksista ja ehdoista, joilla toimijoita suojellaan tekoälytoiminnalta. Useimpien toimijoiden minimipalkat nousevat 7 %. kaksi prosenttia enemmän kuin Writers Guild of America:n ja Directors Guild of America -järjestön neuvottelemat korotukset. Sopimus sisältää myös “suoratoistobonuksen” sekä eläke- ja sairausvakuutusmaksujen korotuksen. Ammattiliitto ilmoitti, että sopimuksen kokonaisarvo on yli miljardi dollaria.
Miten Chanel tukee elokuvateollisuutta?
Modernin taiteen museo on pitkään ylläpitänyt läheisiä suhteita elokuvateollisuuteen ja luonut alustan elokuvataiteen tutkimiselle ja edistämiselle. Tämä yhteistyö sisältää paitsi elokuvanäytösten järjestämisen, myös keskustelut tekijöiden kanssa, ensi-iltaesittelyt, retrospektiivit ja oheistapahtumat. Huolimatta SAG-AFTRA-iskujen aiheuttamasta myllerryksestä Chanel jatkaa MoMA:n elokuvahankkeisiin sitoutumistaan.
Yksi jännittävimmistä tapahtumista sisällä“Kilpailijat” elokuva “Barbie” esitetään 30. marraskuuta. Sitä edeltää keskustelu, johon osallistuvat muun muassa: Dua Lipa, Mark Ronson ja Andrew Wyatt. Ohjelmassa on myös monia muita kiehtovia tuotantoja, joista jokainen tarjoaa mahdollisuuden olla vuorovaikutuksessa tekijöiden ja näyttelijöiden kanssa. MoMA:n pääkuraattori Rajendra Roy korostaa: “Chanelin ansiosta julkaisimme MoMAn The Contendersin, vuotuinen katsaus viime vuoden parhaisiin elokuviin. Tämä on yleisölle ainutlaatuinen tilaisuus tavata tekijöitä ja näyttelijöitä ja tutkia luovan prosessin salaisuuksia.
Brändi, joka näyttää esimerkkiä
Sen lisäksi, että Chanel auttoi The Contendersin järjestämisessä, se tukee myös elokuvateollisuutta toisella tavalla. Brändi on koko instituutin pääsponsori. Heidän yhteistyönsä näkyy myös tapahtumissa mm. MoMA Movie Night “Maestro” osallistuessa Bradley Cooper ja myös keskusteluissa Linssin läpi Patty Jenkinsin ja Zazie Beetzin kanssa. Rajendra Roy lisää: “Chanel ei ole vain sponsori. Se on kumppani, joka ymmärtää tavoitteemme ja haasteemme. Heidän tuensa ansiosta voimme jatkaa niiden ainutlaatuisten ja innovatiivisten ohjelmien esittelyä, joilla MoMA yllättää New Yorkin yleisön. Olemme heille erittäin kiitollisia. “
Kuten näette, Chanel ei ainoastaan luo muotitrendejä, vaan siitä tulee myös avaintoimija, joka tukee kehitystä muilla taiteen aloilla. Heidän osallistumisensa kaikkiin elokuvatapahtumiin ei vain edistä kulttuuria, vaan mahdollistaa myös uppoamisen elokuvan kiehtovaan maailmaan.
Jätä kommentti