Burberry uudella “Year of Rabbit” -kampanjalla

Burberry
Kuva hypebeast.com

Brittiläinen luksusmuotitalo Burberry tunnetaan erittäin harkituista mainoskampanjoistaan. Brändi ottaa tuotantoonsa aina joukko ihmisiä ja rakentaa ainutlaatuisen tunnelman uusimpien mallistojen ympärille. Viime vuonna olimme todistamassa “The Night Before” -kampanjaa, joka oli täynnä jännitystä ja loman odotusta. Tällä kertaa Burberry esittelee maailmalle jotain täysin erilaista. Vuoden 2023 kampanja on inspiroitunut kiinalainen uusivuosi ja paljastaa vaatemalliston, jossa kani-aihe on erityinen rooli.

Lähde: https://www.adfwebmagazine.jp

Kanin vuosi, mitä muutoksia se tuo tullessaan?

Tammikuun 22. päivänä astumme kiinalaisen horoskoopin mukaan seuraavaan vuoteen, jota ei ole sattumalta kutsuttu kanin vuodeksi. Tämä johtuu siitä, että vesikani on hänen suojelijansa. Kiinalaisen astrologian mukaan eläinradan merkit ovat määrittäneet ihmisen kohtaloa tuhansia vuosia. Tuleva Kanin vuosi on oltava täynnä harmoniaa ja järjestystä, kiinalaisten mukaan sen avulla voit vetää henkeä ja pysähtyä hetkeksi jatkuvaan kiireeseen. Kanin vuoden on myös tarkoitus tuoda yltäkylläisyyttä, intohimojen ja onnistumisten toteutumista sekä unelmien täyttymystä. Ja kaikki tämä vaikean ja kaoottisen Tiger-vuoden jälkeen, jonka koimme vuonna 2022.

Näyttää siltä, ​​​​että tämä on viesti, jota Burberry yrittää heijastaa uusimmassa vaatemallistossaan. Sanotaan myös, että brändi toivottaa uuden näkökulman tervetulleeksi ja haluaa levittää sitä kuluttajille. Uudella kampanjalla hän rohkaisee ihmisiä: “epätavallisia kokemuksia itseluottamuksen, intohimon ja luovuuden löytämiseksi”. Näkyykö tämä utopistinen pääidea kuitenkin tulevan malliston vaatteissa?

Klassinen monogrammi hauskalla twistillä

Kukaan ei tule yllättymään siitä, että kani on avainmotiivi, joka kulkee läpi koko kokoelman useissa suosituista sarjakuvista inspiroimina versioina. Thomas Burberry valitsi kuitenkin mielenkiintoisen ja hieman hauskan aksentin. No, Riccardo Tiscin suunnittelema brändin klassinen monogrammi, hän muutti sen kanin korviksi. Uusimmassa mallistossa ne koristavat naisten, miesten ja lasten vaatteita, mutta myös ikonisen Lola-laukun ja asusteita.

Kanin graafiset printit näkyvät muun muassa mekoissa, joissa on tyylikäs rusetti, pitkähihaiset poolopaidat ja ohuet leggingsit. Aina muodikkaat Varsity-takit saapuvat myös tällä kertaa vahvassa kirkkaan punaisen ja laivastonsinisen väripaletissa, jonka rinnassa näkyy Burberryn kunnianosoitus kanin vuodelle. Lisäksi suunnittelija kokeili itse monogrammin muotoa. Näin ollen osa pupu-aiheista on sijoitettu selkä vastakkain niin, että korvat yhdistyvät sydämen muotoon, kun taas toiset istuvat Burberryn logon päällä.

https://pl.pinterest.com/pin/398076054576478851/
Lähde: https://www.malemodelscene.net

Tämä humoristinen malliston uudistus ei kuitenkaan ole kampanjan ainoa kohokohta Kanin vuosi 2023. Burberryn ponnistelut menevät syvemmälle kuin vain mallisto – brändi päätti kunnioittaa kanin vuotta videopätkällä. Tallenne sisältää näyttelijöitä Qi Xi, Shi Pengyuan ja urheilija Zhao Lina, ja valokuvat ovat ottaneet ohjaaja Zik Liu ja valokuvaaja Sky. Triptyykki on lisäkommentti kolmen hahmon vapaudenhakuun, kun jokainen heistä käy visuaalista dialogia luovuudesta. Koko kampanja lupaa brittiläiselle Burberry-brändille uuden aikakauden, joka on täynnä menestystä. Media osoittaa jo rakkautta projektiin sekä muotitalon kriitikoiden että kannattajien keskuudessa.